Sunday, January 18, 2009

AJL 23



Anugerah Juara Lagu ke 23...
tahun ini.. persembahan yang agak memukau.. dan juga mengasyikkan..
ad juga beberapa persembahan yang begitu fresh.. dan ada juga yang cuba membuat persembahan yang gempak.. but its come out as ok sahaja...

hahahahahaha.. ini bukanlah critikan.. tapi ini adalah pendapat peribadi aku...
so kalau sesiapa yang tak suka sebab penyayi nya di kritik.. im so sorry..
saya mintakj maap awal2 lagi..
tapi.. bak kata saya sendiri..
ini adalah pendapat peribadi..
kalau rasa tak nak baca..
its up to you guys....



ESTRANGE

persembahan yang memukau dan fresh..
paduan suara penyayi nya padu...
latar belakag yang lain dari yang lain..
i never seen good collaboration antara ahli kumpulan so good in the band...
a fresh persembahan.. memang aku suka.... hahahahahaha....






MEET UNCLE HUSSEIN

tidak di nafikan music ala regge dari kumpulan ini sedap di dengari...
dan suara penyayi nya menakjubkan...
namun,..
ada bebrapa part penyanyi nya over token by the emosional...
and over do the vocal pitching..
but..
overall performance was a great and fresh performance...
dan aku suka muka yang lukis tu...
its really picture out message lagu tersebut..
good work.....

SOFAZ

i expected more from sofaz...
namun... persembahan yang agak mengecewakan..
penyanyi nya bukan sahaja gagal menbawa lagu tersebut dengan baik...
malahan juga membuat beberapa kesilapan....
seperti tersenyum dan menggeleng bila terdapat suara tidak sampai ke tahap yang sepatutnya..
i've been to this band live performance once..
and sad to say..
live performance diaorang lagi bagus dari juara lagu....

STACY

only one word for this gurl...
stacy..
you rock....
hahaha
kawalan suara yang bagus walaupun terdengar desas-desas keletihan dan menahan nafas dek menari..
but..
still..
she can give an energetic performance.... dan tarian yang memukau..
serta kelantangan suara yang lantang...
tahniah stacy...
i would say..
the most iluminated performance of the nite..
hahahahahah

ELYANA

as expected...
suara elyana menjadi besar dan garau bila membuat live performance..
tidak sama seperti rakaman...
bagi saya
elyana gagal mengawal suara dengan baik..
walaupun tidak di nafikan..
persembahan latar.. make up dan keseluruhan persembahan adalah comel dan cute..
bersesuaian dengan kecomelan lagu tersebut yang easy listening song...
namun...
penanyi masih memainkan peranan untuk membawa lagu dengan baik..
dan bagi saya..
elyana gagal berbuat demikian..
di tambah lagi dengan kesilapan teknikal pada permulaan lagu bila mic tak bebunyi..
huhuhuhuhuh



FAIZAL TAHIR

what else i can say abaout this guy..
he's magnificent
lontaran suara yang bgus..
lagu yang baik...
persembahan keseluruhan yang memukau dan amat memukau...
namun..
saya cuma ingin meluahkan sedikit kekesalan dalam lagu Coba.. bagi saya.. faizal membuat kesilapan kecil bila ada part yang agak rendah..
suara nya menjadi agak sengau...
walaupun masih terkawal..but.. its almost there..
namun.. lagu sampai syurga.. was tip top..
huhuhuhuhu
faizal..
good job..
i really like yr performance...


SPIDER

i love this group...
good song...
penghayatan yang amat mengkagumkan...
suara yang bagus..
walaupun persembahan yang bersahaja..
tapi..itulah spider..
tak pernah ada persembahan yang extravaganza..
hahahahahahaha
i love spider....

ZIANA ZAIN

kalau orang cakap dia perasan diva.. she can be..
because she deserve the diva tittle..
hahahahahaha
why..
sebab .. walaupun ziana membuat persembahan sorang..
namun.. persembahan nya memukau..
dan kawalan suara yang baik..
thats ziana zain....

AIZAT

a fresh performance..
thats all i can say
overall persembahan yang agak baik...

AYU

maafkan saya..
but.. ayu bagi saya
amat mengecewakan..
for me
she can do better that she had done..
ayu seperti try to sing on the safe side..
agak berhati2..
mungkin ini pengalaman pertama ayu..
so..
better do better next year..

ZAHID DAN HALIZA

a normal persemhbahan..
tak der umphhhh yang boleh membuatkan saya rasa ... wow.....
saya seperti melihat persembahan biasa yang di buat..
bukan juara lagu
huhuhuhuhuh

AIMAN.

for him..
aku nak gelak jer
tengok sikit..
aku pi toilet..
dan dengar kat daput jer sambil menjenguk2..
hahahahaha
persembahan latar bagus..
tapi sorry to say..
pembawaan lagu oleh penyanyi..
............. pikir 2 la sendiri
wakakakakaka

FARAWAHIDA

another penyanyi that i think she can do better
farahwahida suppose to be mempunyai suara yang lantang dan high pitch...
but.. she didn't really all out ....
namun..
saya masih berpendapat..
she suppose to get persembahan terbaik ..
but she's not.
huhuhuhuhuhuh
oh well...

in the end
ini hanyalah pendapat saya
dan faizal tahior tyelah mengungguli 3 anugerah..
best performance... vokal terbaik dan kategori balada.. and he deserve that.. farah hanya mampu mememnangi kategori etnik..
dan meet uncle hussein kategori pop rock..

dan JUARA LAGU AJL 23 adalah MEET UNCLE HUSSEIN....
tahniah ...
bak kata ally..
ini adalah pertandingan yang mengangkat martabat penulis lirik dan komposer..
dan penyanyi hanyalah medium pembawa..
dan meet uncle hussein.. telah membuktikan ciptaan dari hati mereka bersinar pada tahun ini..
tahniah kepada semua pemenang..

5 Comments:

At January 18, 2009 at 10:24 PM , Blogger myruz said...

lukisan topeng kat muka MEET UNCLE HUSSEIN mmg best. nak wat jugak la..hehehe

 
At January 18, 2009 at 10:33 PM , Blogger Ricky Martin said...

meh sini aku buat.. pinjam make up ude punya.. wakakakakakaak

 
At January 29, 2009 at 12:37 AM , Anonymous Anonymous said...

best ar yer nyer performance

 
At January 29, 2009 at 1:36 AM , Blogger Ricky Martin said...

ermmm..
ni mesti peminat uncle hussien ni
hehehehehhee

 
At October 7, 2009 at 12:38 AM , Anonymous Anonymous said...

aku rser persembahan yang agk kureng.. penggunaan orchestra yang agak berlebihan telah merupah pertandingan seperti konsert unt bdn2 vip dunia. no originality.. ak twu sbb ak pown ader situ, sbb ak pown main orchestra tu jgk, HAMPEH sey.. but excellent perform by m.u.h and faizal tahir. really bring out the night.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home